piątek, 20 września 2013

Szaleństwo na stopach, czyli skarpetki Nr 12


To już dwunasta para wydzierganych przeze mnie skarpetek. Dla jednych może to niewiele, dla mnie - całkiem sporo, zwłaszcza, że większość z nich, wliczając pierwszą parę sprzed kilku lat, nadal służy mi, grzejąc stopy w zimne dni.


Dysponowałam tylko jednym, 50 gramowym motkiem melanżowej włóczki Regia Flusi Das Socken Monster, i choć na krótkie skarpetki zapewne by jej wystarczyło, jednak na nieco dłuższe, takie jak lubię, z pewnością było jej za mało. Dokupiłam więc motek włóczki czarnej, Premier Yarns Serenity Sock, i połączyłam obie, choć nie wiem jak się to połączenie w praktyce sprawdzi, ponieważ włóczki mają inny skład - dane techniczne na końcu wpisu.

Palce, pięty, i góra skarpet są czarne, reszta natomiast to paski, na przemian czarne i melanżowe, po jednym okrążeniu. Skarpetki robiłam od palców, rzędami skróconymi, według opisu, który można znaleźć na blogu Stowarzyszenie Anonimowych Włóczkoholików tutaj.


Dane techniczne:

włóczka:

  • czarna - 40 gr (170 m) Premier Yarns Serenity Sock: 210 m/50 gr, 50% merino, 25% nylon, 25% bambus
  • melanż - 27 gr (115 m) Regia Flusi Das Socken Monster: 209 m/50 gr, 75% wełna, 25% nylon

druty: addi 2 mm


Melanżowa włóczka w motku wyglądała tak:


6 komentarzy:

Urszula97 pisze...

przejżałam ten opis,niby prosty ale boję się jakoś, a skarpety cudowne,

Motylek pisze...

Urszula - zaręczam, że jak z drutami w dłoniach wykonasz czynności krok po kroku, to zobaczysz, jak łatwo robi się skarpety od palców. Cieszę się, że Ci się te moje szalone paseczki podobają.

Motylek

Nina pisze...

Witam

Śledzę Pani blog od dłuższego czasu. Podziwiam jak dużo Pani potrafi zrobić mimo licznych obowiązków przy dwojgu dzieciach.
Ja też od wielu lat dziergam na drutach. Chciałabym zasięgnąć porady. Jak duża w obwodzie powinna być czapeczka dla półrocznego dziecka? Moje dziecko jest już dorosłe i zapomniałam tych wymiarów, a Pani jest akurat na czasie :-)

pozdrawiam serdecznie
Nina

Motylek pisze...

Nina - polecam stronę pod tym linkiem:

http://www.bevscountrycottage.com/size-chart.html#hat

Zebrano tam typowe wymiary wyrobów dla maluszków. Podaję rozmiary czapeczek z tejże strony:
3-6 miesięcy: 36-43 cm, wysokość czapeczki 15-18 cm
6+12 mies:41-48 cm, wys. 18 cm.

Mam nadzieję, że to pomoże. Pozdrawiam,
Motylek

Ataner pisze...

Motylku! Naprawde sa przesliczne:)

Motylek pisze...

Ataner - dziękuję!

Motylek